5thCoursePosterEdit4En

اطلاعات دوره پردازش تصویر با OpenCV  و Python

اوپن‌سی‌وی (OpenCV) یا همان Open Computer Vision Library مجموعه ای از کتابخانه‌های برنامه‌نویسی پردازش تصویر و یادگیری ماشین است. این مجموعه بیشتر بر پردازش تصویر بی درنگ (Real Time) تمرکز دارد. در ابتدا توسط اینتل ساخته و پشتیبانی می‌شد و هم اکنون توسط Willow Garage و Itseez پشتیبانی می‌گردد. استفاده از آن با پروانه فری بی‌اس‌دی آزاد است.

اوپن سی وی کتاب‌خانه‌ای چندسکویی است و توسط سیستم عامل های ویندوز، لینوکس، مک اواس، آی او اِس و اندروید پشتیبانی می‌شود. همچنین دارای رابط برنامه‌نویسی به زبان‌های سی، سی++، پایتون، جاوا و متلب می‌باشد. یکی از اهداف OpenCV فراهم کردن یک زیربنای بینایی کامپیوتر با کاربرد ساده است؛ به طوری که افراد بتوانند برنامه‌های بینایی نسبتاً پیچیده خود را به سرعت بسازند. کتابخانه OpenCV شامل بیش از ۵۰۰ تابع پیرامون موضوعات مختلف بینایی، از بررسی محصول کارخانه گرفته تا تصویربرداری پزشکی، امنیت، واسط کاربر، تنظیم دوربین، رباتیک و بینایی دوچشمی (استریو) است.

از آنجا که همواره قرابت زیادی بین بینایی کامپیوتر و یادگیری ماشین وجود داشته است، OpenCV شامل یک کتابخانه یادگیری ماشین همه‌منظوره (۳MLL) نیز هست. این زیر کتابخانه، روی مباحث تشخیص الگوی آماری و دسته‌بندی تمرکز دارد.

هدف دوره:

آشنایی با زبان پایتون، آشنایی با OpenCV و توابع مختلف آن، انجام پروژه و مثال‌های مختلف و کاربردی مانند کار با وبکم، تشخیص انسان، تشخیص اجزای چهره، ردیابی (Tracking) یک شی رنگی، پردازش ویدئوها و . . .

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://olc.sadjad.ac.ir/product/opencv/ رجوع نمایید