معرفی مرکز آموزش زبان عربی دانشگاه فردوسی مشهد(مشعل)

میان ۱۷۴ تا ۴۴۲ میلیون نفر در سراسر دنیا به زبان عربی صحبت می‌کنند. دانش زبان عربی از اهمیت خاصی بین مسلمانان جهان برخوردار است. در عین حال دانستن زبان عربی از لحاظ چرخه اقتصادی و بازرگانی در منطقه خاورمیانه و همچنین سراسر دنیا دارای اهمیتی ویژه می باشد.

(معهد شروق اللغة العربية للجمیع) مرکز طلوع زبان عربی برای همه؛ کالج دانشگاه فردوسی مشهد به منظور ارتقاء سطح علمی و اجرای آموزش‌های مورد نیاز تمامی اقشار جامعه در تمامی زمینه‌های زبان و ادبیات عربی آموزش های مربوط به زبان عربی را برای شما ایجاد کرده است. موسسه تحت مديريت و نظارت افرادی از اساتيد دانشگاه میباشد که تجربه ای طولانی در امر تدريس دارند. تمامی كتب و برنامه آموزشی منطبق با اطلاعات و نیاز روزدنيا مي‌باشد.
سابقه‌ی فعالیت این مرکز در زبان عربی، محدود به چند گرایش می‌شد، اما اکنون با گرایش‌های متنوع پذیرای دانش‌پژوهان می‌باشد، در ادامه به معرفی این گرایش ها خواهیم پرداخت. 

اهداف:


*کمک به ارتقای سطح دانش و فرهنگ جامعه.

*از اهداف مرکز زبان عربی دانشگاه فردوسی، آموزش تمامی گرایش‌های زبان عربی است.

*همچنین آموزش زبان عربی به حوزویان، و دانشجویان رشته های معارف اسلامی، زبان فارسی و... و تمامی اقشار جامعه می‌باشد.

*آموزش بنیادین همراه با دوره های فشرده برای افراد جویای کار، نظیر: هتلداران، کارگزاران حج و زیارت، تاکسیرانان و تمامی مشاغلی که به زبان عربی وابسته اند.

**آموزش حرفه‌اي و تخصصي، بازآموزي و آموزش تکميلي براي دانش آموختگان، آموزش تکميلي براي دانشجويان، آموزش تخصصي مورد نياز بازار کار و جامعه.

 

1ـ گرایش مکالمه فصیح (تعلیم اللغة العربية الفصحی)

رویکرد اصلی آموزش در این گرایش، آموختن به زبان آموز در به کارگیری از مهارت‌های چهارگانه زبان بوده و با استفاده از روشهای سمعی ـ بصری به کمک مدرسان توانا و مسلط آموزش داده می شود این دوره آموزشی شامل 3 سطح و 12 ترم تحصیلی است.

 

 

شهریه/هر ترم

حدنصاب برگزاری کلاس

روزها

تعداد جلسات

ترم

سطح

آزاد: 1,800,000 ریال

دانشجو/کارمند دانشگاه فردوسی: 1,500,000 ریال

سایر دانشگاه ها: 1,650,000 ریال

 

 

8 نفر

عادی- فشرده

15

4

مقدماتی(المبتدئة)

عادی- فشرده

15

4

متوسطه(المتوسطة)

عادی- فشرده

15

4

پیشرفته(المتقدمة)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیگر گرایش های موجود، -آموزش مکالمه لهجه(عراقی/شامی) – آموزش قواعد عربی

 

 

کلاس ها

تعداد جلسات

روزها

حدنصاب برگزاری کلاس

شهریه/هر ترم

عادی

15

سه روز/هفته

 

8 نفر

آزاد: 1,800,000 ریال

دانشجو/کارمند دانشگاه فردوسی: 1,500,000 ریال

سایر دانشگاه ها: 1,650,000 ریال

فشرده

15

پنج روز/هفته

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره میتوانید به صورت حضوری در روزهای(شنبه، سه شنبه و پنجشنبه) از ساعت 16 الی 18 به آموزشگاه مراجعه نمایید و یا با شماره 09382231615 در هر ساعت از روز با ما در ارتباط باشید.