دو آزمون “TELP”  و “شامل” در روزهای 3 و 4 اردیبهشت با رعايت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

 

در پي شيوع بيماری کرونا و عدم برگزاری آزمون‌های زبان مقطع دکتری و با توجه به مختل شدن فرآيند فارغ التحصيلي و دفاع از پيشنهاده دانشجويان دكتري، مقرر گرديد آزمون‌های بسندگی زبان عربی- شامل (شهادة الاختبار للملکات اللغوية العربية) و زبان انگليسی TELP (Test of English Language Proficiency) با رعايت کليه پروتکل‌های بهداشتی برای حداقل يک بار در 6 ماهه اول سال برگزار شود.

بر اساس مصوبات شوراي مديران معاونت آموزشي دانشگاه، مقرر شد دو آزمون “TELP” و “شامل” براي دانشجويان دكتري دانشگاه فردوسي كه در شرف دفاع پايان نامه و يا فرم پيشنهاده مي‌باشند، تا پيش از ماه مبارك رمضان برگزار شود.

بر اين اساس آزمون‌های مزبور در روزهاي چهارشنبه 3 و پنجشنبه 4 ارديبهشت در 4 نوبت و با فاصله زماني در بين هر نوبت براي ضدعفوني سيستم‌ها و با حفظ فاصله اجتماعي برگزار شد.

برای پوشش دادن بيشترين تعداد متقاضيان ابتدا از دانشجويان خواسته شد که به وسيله پيامک اقدام به خوداظهاری و اعلام آمادگی جهت شرکت در آزمون نمايند. سپس بر اساس تعداد مزبور، برگزاری 3 نوبت آزمون TELP و يک نوبت آزمون شامل در دستور کار قرار گرفت و لينک‌های ثبت نام فعال شد. فعال شدن لينک‌های ثبت نام از طريق پيامک، سايت کالج دانشگاه، کانال کالج و کانال دانشگاه و همچنين پرتال کليه دانشجويان دکتری اطلاع رسانی شد.

به منظور اطمينان از سلامت برگزاری، امور اجرايي آزمون به استحضار مسئول محترم مركز بهداشت و درمان دانشگاه، سرکار خانم دکتر پاسالار، رسيد و کارشناسان برگزار کننده آزمون با توجه به راهنمايی‌های ايشان کليه تذکرات بهداشتی را در فرآيند برگزاری آزمون لحاظ نمودند.

بر اين اساس سايت دانشکده علوم با توجه به فضای باز و تعداد بيشتر سيستم‌ها به عنوان محل برگزاری آزمون‌ها انتخاب و در طی برگزاری آزمون کليه پنجره‌های سايت به منظور جريان هوای تاز باز نگه داشته شد. همچنين:

  • شركت كليه داوطلبان و عوامل اجرايي با ماسك و دستكش الزامي شد.
  • شيلد صورت برای عوامل اجرايی تهيه شد تا بتوانند به صورت مناسب و کم خطر پاسخگوي سوالات داوطلبان باشند.
  • كليه سيستم ها، هدفون‌ها و مکان برگزاری قبل و در فاصله بين دو آزمون با مواد بهداشتی ضدعفونی شد.
  • با توجه به لزوم حفظ فاصله اجتماعی سيستم ها با فاصله مناسب برای داوطلبان آماده شدند، همچنين در بدو ورود داوطلبان با فاصله گذاری مناسب وارد سايت محل برگزاری شدند.
  • براي کليه داوطلبان پد الكلي تهيه و در اختيار ايشان قرار گرفت. همچنين ماسک و دستکش اضافه تهيه شد تا در صورت نياز استفاده شود.
  • داوطلبان پيش از ورود تب سنجي شدند.
  • بسته بندی مناسب برای تلفن‌های همراه داوطلبان تهيه شد و هر فرد شخصا نسبت به قراردادن تلفن خود در بسته مناسب و تحويل به بخش امانات اقدام ‌نمود.
  • پذيرایی معمول از فرآيند برگزاری حذف و به داوطلبان اطلاع داده شد که در صورت نياز بطری آب شخصی و تغذيه مناسب به همراه داشته باشند.
  • فرآيند اخذ اثر انگشت، با اطلاع حراست دانشگاه حذف و فقط به اخذ امضا داوطلبان به منظور حضور و غياب ايشان بسنده شد. همچنين از کليه داوطلبان خواسته شد که خودکار شخصی به همراه داشته باشند تا برای امضا نياز به استفاده از خودکار عمومی نباشد.

 

Untitled-1

Untitled-2

Untitled-3